FAQ - Fotowoltaika

Zapoznaj się z częstymi pytaniami naszych Klientów, aby nasza oferta była dla Ciebie jasna i zrozumiała.


Czym są panele/ogniwa fotowoltaiczne?
Urządzenie składające się z połączonych ze sobą ogniw fotowoltaicznych, służące do wytwarzania energii elektrycznej poprzez konwersję promieni słonecznych. Panele fotowoltaiczne zapewniają ponad 25 lat bezobsługowej pracy, wytwarzając każdego dnia darmowy prąd.

Czym różnią się panele od solarów/kolektorów słonecznych?
Zarówno kolektory jak i panele słoneczne działają dzięki promieniom słonecznym. Kolektory służą wyłącznie do podgrzania wody, z paneli słonecznych natomiast powstaje energia elektryczna.

Co to jest kWp?
Moc instalacji PV podajemy w Watt-pikach [Wp lub kWp=1000Wp].

Czy panele produkują energię, kiedy nie ma słońca albo w zimie, kiedy pokryte są śniegiem?
TAK, dzięki doskonałej sprawności osiąganej przy niskim natężeniu promieniowania słonecznego, oraz wyjątkowo korzystnemu współczynnikowi temperaturowemu panele produkują energię nawet w pochmurny, deszczowy dzień, opady śniegu nie wpływają na uzyski energii.

Jaka jest trwałość ogniw fotowoltaicznych?
Jedne z pierwszych instalacji fotowoltaicznych powstały w latach 80-tych, działają do dnia dzisiejszego.

Jak długa jest gwarancja na panele i podzespoły instalacji?
Standardowa gwarancja na uzysk energii z paneli to 25 lat, oraz gwarancja producentów podzespołów to również 25 lat.

Jak działa bilansowanie energii oraz net-metering?
Zgodnie z ustawą o OZE, nadwyżki wytwarzanej przez instalację fotowoltaiczną energii przekazywane będą do sieci elektroenergetycznej. W okresach zapotrzebowania na energię, odbierzesz ją z sieci na zasadach tzw. net-meteringu. Oznacza to, że z każdej oddanej do sieci 1 kWh energii elektrycznej, można pobrać 80%, czyli 0,8 kWh (w przypadku elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 10 kW). Dla instalacji powyżej 10 kWp do 50 kWp jest to 70% energii, która została ‘zmagazynowana’. Dzięki temu systemowi nadwyżki energii elektrycznej wyprodukowane przez panele latem można wykorzystać, pomniejszając rachunek za prąd w okresie zimowym.

Jak długo będę czekać na montaż od momentu podpisania umowy?
Średni czas to 2 – 4 tygodnie.

Czy podczas montażu i użytkowania paneli może dojść do uszkodzenia lub nadmiernego obciążenia dachu lub elementów konstrukcyjnych domu?
Dzięki przeprowadzonemu przez naszych ekspertów audytowi oraz profesjonalnemu montażowi przez wykwalifikowanych instalatorów instalacja nie wpływa na obciążenie dachu.

Jakie są opcje finansowania?
Dla Klientów indywidualnych posiadamy w ofercie EKO Kredyty na preferencyjnych warunkach, natomiast dla Klientów biznesowych – dedykowane kredyty dla firm oraz leasingi.

W jakich godzinach dostępny jest serwis?
W godzinach 8-16. Natomiast na zgłoszenia po godzinie 16 odpowiemy dnia następnego.

W jaki sposób audyt ma mnie uchronić przed niepotrzebnymi stratami?
Aby uniknąć dodatkowych kosztów, strat i niepotrzebnego ryzyka, przed sporządzeniem wyceny nasz specjalista przeprowadzi u Ciebie audyt - zweryfikuje bieżące zużycie oraz  apotrzebowanie na energię w przyszłości (np. jeśli planujesz założyć klimatyzację lub zmienić ogrzewanie domu na elektryczne). Dzięki temu będzie możliwe oszacowanie odpowiedniej ilości paneli dopasowanej do Twojego zapotrzebowania oraz wykonanie rzetelnej, niewygórowanej wyceny. Przy odpowiednim zaplanowaniu instalacji nie wystąpi zagrożenie przeciążenia dachu czy uszkodzenia instalacji elektrycznej domu.

Jaka będzie ingerencja w budynek mojej firmy? Czy nie obciąży jego konstrukcji?
System montażowy dobrany jest pod pokrycie dachu i konstrukcję budynku. Po przeprowadzaniu audytu przez naszych ekspertów, zostanie dobrane odpowiednie rozwiązanie pod warunki techniczne budynku.

Czy panele nie będą stanowić zagrożenia dla pracowników?
Nie. Instalacja zamontowana zgodnie z obowiązującymi przepisami. W swoim zespole mamy wykwalifikowanych instalatorów, posiadających odpowiednie uprawnienia.

Czy wszystko zostanie „doprowadzone do porządku” po montażu?
Tak, dbamy o porządek w trakcie montażu oraz po montażu.

Kiedy instalacja zacznie mi się zwracać?
W zależności od jakości sprzętu, formy finansowania, instalacja zwraca się średnio w 4-5 lat.

Ile lat gwarancji otrzymam na swoją instalację?
Standardowa gwarancja do 25 lat – uzależnione od producenta.

Czy w przyszłości pojawią się jakieś dodatkowe opłaty?
Absolutnie nie.

Jakie są standardy używane przy zabezpieczeniach instalacji fotowoltaicznej?
W zależności od warunków technicznych budynku, stosowane są odpowiednie zabezpieczenia. Wszystkie zabezpieczenia stosowane w naszych instalacjach są zgodne z obowiązującymi powszechnie normami. Stosujemy wyłącznie elementy renomowanych, uznanych marek.

 

FAQ - Prąd

Jak zmienić sprzedawcę na PGE?
Dzięki pomocy naszych Profesjonalnych Doradców Handlowych, wybierasz najkorzystniejszą taryfę, udzielasz nam pełnomocnictwa, a wszelkie formalności załatwiamy w Twoim imieniu. Nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami ani z ryzykiem wystąpienia przerwy w dostawie prądu.

Kim jest dystrybutor energii elektrycznej?
Dystrybutor energii to instytucja odpowiedzialna za infrastrukturę przesyłową na swoim terenie, w skład której wchodzą min. linie przesyłowe, stacje transformatorowe, urządzenia pomiarowe. Na danym terenie wszystkich odbiorców obsługuje jeden dystrybutor. Odbiorcy energii nie mają możliwości zmiany dystrybutora.

Czemu po zmianie sprzedawcy mam otrzymywać dwie faktury za jedną usługę dostawy prądu?
Po zmianie sprzedawcy prądu, będziesz otrzymywał dwie faktury. Jedną dostaniesz za samą dystrybucje prądu od twojego lokalnego dystrybutora. Drugą dostaniesz od nas tylko za zużycie prądu.

Czy dystrybutor może podnieść mi opłaty dystrybucyjne po zmianie sprzedawcy?
Taryfa dystrybutora akceptowana jest przez Urząd Regulacji Energetyki, czyli OSD sam z siebie nie może podnieść cen za usługę dystrybucyjną.

Czy będę otrzymywał powiadomienia o płatnościach w ramach PGE eFaktura?
Tak, wszystkie faktury i komunikaty wysyłane są przez PGE oraz z systemu PGE.

Czy dystrybutor może mnie dyskryminować jako Klienta, ponieważ zmieniłem dostawcę energii?
Nie ma takiej możliwości. Proces zmiany sprzedawcy został tak skonstruowany, aby odpowiednie instytucje Państwowe (Urząd Regulacji Energetyki) czuwały nad tym, by do takich przypadków nie dochodziło. Ponadto Klient ma podpisaną umowę dystrybucyjną, na mocy której lokalny OSD jest zobowiązany do usuwania usterek i wykonywania innych czynności na rzecz Klienta w określonym czasie.

Energia
wybierz swoją korzyść
icon home2
Rozwiązania dla domu i firmy. Dogodne warunki i atrakcyjne profity.
 
 
Oferta dla domu | RATY 0%

Oferta dla domu | RATY 0%

infografika3
Jeśli jesteś właścicielem gospodarstwa domowego i chciałbyś znacznie obniżyć koszty energii elektrycznej i ogrzewania - zapoznaj się z ofertą Naster. Skorzystaj z możliwości zakupu na RATY 0%!
|
Zobacz ofertę
Oferta dla firm | LEASING BEZ PROWIZJI

Oferta dla firm | LEASING BEZ PROWIZJI

infografika3
Oferujemy fachowe doradztwo w zakresie wyboru atrakcyjnych cenowo i ekologicznych rozwiązań energetycznych oraz profesjonalne wykonanie instalacji fotowoltaicznej. Zapewniamy firmom dostęp do najkorzystniejszych ofert sprzedaży prądu od Polskiej Grupy Energetycznej (PGE). Skorzystaj z możliwości wzięcia instalacji fotowoltaicznej w LEASING BEZ PROWIZJI.
|
Zobacz ofertę